... Lyckaolycka



Sa.. vad goru nufor tiiiden? Jag? Jag sover, jobbar och pluggar. Det ar bokstavligttalat allt jag gor. Jag har gatt ner 2 underbara kilon i brist pa tid att ata. Jag minns dagar dar jag kunde laga mat, mmm, hemmalagad mat. Nu blir det mest ris med tonfisk, vilket inte alls ar daligt, inte alls, det ar valdigt mumsigt men anda inte riktigt vad man vill ha en fredag kvall. Denhar veckan har varit mysigt dock, jag hade fredag och idag sondag OFF. Fredag var sjuk, jag hade en lista pa 14 saker som behovde goras varav 7 innan skolan, alltsa morgonen. Jag forsov mig saklart som en fin start pa dagen och lyckades sen beta av tva saker pa listan... bra. 14 - 2 = 12 saker kvar att gora. Ibland onskar jag att jag visste hur man stressar.
Bland dessa saker ingar bl a att byta adress eftersom jag flyttat, jag maste meddela mitt mobil bolag, min bank och CSN. CSN ar meddelande. De sista som jag egentligen vill ha brev ifran. En av de varsta kanslorna ar att ga ner till brevladan och se den dar ilande roda loggan pa ett av kuverten. Oftast brukar jag onska att kanske en av alla japanerna jag bor med ar hemligt svensk och ocksa far avslag pa studielan fran CSN. Det ar aldrig sa dock, dom ar alltid till mig.
Jag maste ocksa till City Hall och hamta upp min nya legitimation, tanka sig, det har gatt 1 ar sen jag fick mitt forsta alien registration card och nu var det redan dags att uppdatera det igen. Jag och Ken tog kort for vara ID:n tillsammans. Jag tog tva ganger. Pa de forsta ser jag ut som om jag ar ondskan sjalv. Pa det andra ser jag ut som om jag har valdigt roligt och nagon rakat tagit ett misslyckat kort mitt i mitt fulla ansiktsuttryck av lycka. Men anda, allt ar battre an passkorten man tar i Sverige dar det ser ut som om man passat pa att fornya passet samtidigt som man satt haktat for narkotikainnehav.

Jag tror inte jag har namnt tilflallet da jag gick fran att inte ha rad till mat till att ha dubblat de kanda presentpengarna fran Erica. Mitt i det jobbiga och olustiga sa visade det sig att jag nog raknat lite fel, att skolavgiften var HALFTEN av vad jag hade raknat med och.. ja eftersom jag nu har flyttat och inte betalar hyra och dessutom far manadslon sa kan ni ju tanka er hur jag forst satt och stirrade ut i tomma intet, sen pressade ihop lapparna och lutade huvudet nagot at sidan bara for att nicka ironiskt at hela situationen. Det tog mig runt 5 minuter att valja mellan att vara grymt forbannad for att jag inte alls hade behovt att flytta! Jag hade kunna ha kvar mitt rum i SHINJUKU, UTAN MOSS. Jag hade kunnat BO KVAR. Eller att bara ta det som YES!! Shopping! Jag ar en penga hamster och blir alldeles varm av santhar. Sa jag har bestamt mig for att kora stenhart eftersom jag aker till Sverige den 15:e December.. JA JUSTE JAG AKER TILL SVERIGE DEN 15:E DECEMBER. I alla fall, eftesom jag aker da sa tankte jag helt enkelt shoppa upp hela min mandaslon pa julklappar och diverse onodigheter till mig sjalv. Pa sa satt sa slipper jag vaxla nagra pengar alls eftersom min mindre formogenehet redan ar i svenska kronor och de Yen jag vaxlar kommer okar unt 1000kr i varde tack vare situationen just nu. Livet ar najs, forutom att det bor moss i mitt hus och dom pissar pa mina saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0