Shopping och rant saklart.

Sa jag sitter pa jobbet och ar valdigt produktiv, aka, gor ingenting alls. Det ar alltid bast sa. Eller jag uppdaterar bloggen, laster aftonbladet och familjeliv, Gina tar kort pa allt, Napoleon sma ater och nagra av kill gasterna spelar boll.. eller nagot i den stilen. Jag sjunger ocksa fruktansvart men ohammat tillsammans med min ipod som frstarks med sma barbara hogtalar en gast har glomt har. Idag ar jag glad, ledsen och fundersam. Jag ar glad for att schemats gjort riktigt fint, jag slipper jobba baren som jag avskyr, man kan kalla mig fanig men jag tycker inte det ar kul. Tycker mest att det ar jobbigt att sta i all cigarett rok varje kvall. Det far mig att kanna mig illa till mods och jag valde faktiskt att inte borja roka. Da ska inte mina lungor behova fargas svarta bara for att andra gor andra val. Men hittills har jag inte haft nagot val, tills idag. Den andra tjejen, Sachiko, som inte riktigt har varit till hjalp fick i stort sett sparken idag. Det har varit lite drama runt det men jag och Gina ligger lagt. Det blir mer timmar till oss och agarna vill inte betala ut sa mycket i lon, darfor slipper jag baren och jobbar endast receptionen. Darfor ar jag glad. Jag ar ledsen for att idag nar jag akte till Shinjuku for att hamta upp mitt nya Alien registration card och rakningar fran mitt gamla hem sa gick jag och Ken och at lite nudlar som pa gamla goda tiden. Dar inne glomde jag min nya gra/rosa halsduk. Nar jag markte det pa vagen till City Hall sa bestamde jag mig for att bara ga tillbaka efter City Hall. Men nar jag kom dit sa dom att dom inte hittat nagon. Vilket sakert ar sant, nagon har nog tagit den nar den legat dar. For det var en valdigt fin halsduk. Visserligen kosta den endast 3000 yen (mot vad dom kan kosta) sa jag kommer kunna kopa en ny och sa men det gjorde min dag till en ledsen dag. Sa, mmm, darfor ar jag ledsen. Jag ar fundersam for jag kom over en lite aldre artikel fran Aftonbladet som gar nagot i stil med "Hjalp vi koper samma klader". Alltsa tjejer som haller sig till svart och vitt till exempel som i artikeln jag har med i mitt inlagg. Det fick mig att fundera. Svart och vitt ar det da inge fel pa och det matchar juv aldigt enkelt. Tjejerna ville deseperat ha hjalp med en puff i riktiningen till att vaga ha mer fargstarkt och monstrat pa sig. Vilket jag inte har nagot storre problem med, haha.

Men sen tittar jag ner pa mig sjalv och jag ar ju ruskigt FABULOUS i just svart, vitt, lite gratt och den klassika ape looken.

 

Jag shoppar en hel del, trots att jag ar sa ekonomisk (...) sa gor jag det. Tror det ar for att jag inte prioriterar trakiga saker som mat speciellt hogt. Men jag bloggar aldrig om det. Kul tjej jag ar. Jag pratar bara om pokemon och drar halvroliga orddravel om livets ironiska handelser. Det vill val ingen lasa.

  

Idag hade vi schema mote klockan 9 pa morgonen. Jag sover ju nu fortiden hos Yuji sa jag behovde alltsa aka hemifran nar Yuji gick hemifran. For att overhuvudtaget fa mig att gora detta sa motiverades jag av att jag fick spendera 16 000 yen pa klader tills skolan borjar. Sa jag besokte mina kompisar pa Tommy Girl, fick med mig en trojja och ett linne och valde ut 3 andra plagg som ska inforskaffas nar lonen kommer. Sen gick jag aven till 109 (ichi maru kyu) dar jag irrade runt i nagon timme. Jag hittade kjolen jag planerat att kopa i sakert 4 manader som ocksa ar med pa min lista pa saker jag maste handla i och med att jag varje morgon nar jag klar pa mig forbannar mig over att jag inte har det. Det och sedan en svang forbi Baby Shoop dar min andra kompis var igang och jobbade. Hon drog pa en gang fram den perfekta trojjan for mig som fungerar bade som top OCH onepiece vad mer kan man begara? Den ar sa sot. Och vi halvsqueelade tillsammans over hur sot den ar. Och sen har den saklart den fina tagen pa sidan som sager "Love, Protect, Respect". Detr var ocksa dubbla points dag, sa jag kopte en trojja for 6000 yen men fick tva stamplar istallet for en, naaaaajs.

Allt bars naturligtvis med ett blingbling skarp, helst fran Baby Shoop, ett Tommy Girl linne under och sedan halsduken som blev STULEN. Det ar b-r-a-v-o, bravo, bravo, bravissimo! Som Henrik Hjalt hade uttryckt det.

Hursomhelst, for att make up for att jag varit sa vardelos pa att overhuvudtaget skriva om nagot intressant sa blir det ett litet inlagg pa onsdag om hur modet fungerar har borta.. kanske kan man inspirera. Borde i allafall ha nagot att saga om saken med tanke pa att jag koper runt 6 fashion magazines i manaden.


http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article3630830.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0