Snooo.



Pappa haller mig uppdaterad med mail sa jag hanger med i vadret. Vet inte om han egentligen vill avskracka mig fran att komma till Sverige i ar, haha. Vi har hela 13 grader har i Japan och jag tycker det ar for kallt. Men sen sa finns ingen isolering i det har landet sa automatiskt ar 13 grader kallare an Sveriges 0 grader i och med att det ALDRIG blir varmt. I Sverige kan man i alla fall ga inomhus. Har borta ar det varmare utanfor dorren.

Nu ar snon borta i Sverige i alla fall. Eller det var i alla fall vad det senaste mailet sa, det kanske har andrats, fy pa pappa i sanna fall for da har han glomt maila bilder pa det. Vi har ingen sno, tack gode gud, sa Yuji ar redo till 100% att bo i sno i en vecka. Han har saklart sett sno forut men vet inte om han har det pa det har sattet, beror pa. Yuji spenderade 7 manader i Kanada nar han var 17 och dar far dom sno.

Just nu sitter jag pa jobbet. Forsov mig nastan i morse, kom ur sangen tio i 8 och klockan 8 maste jag ga hemifran. Men anda hann jag valja outfit, ladda maskinen med tvatt och pussa sonder Yuji innan jag gick hemifran. Jag har markt en del sen jag blivit "vuxen" och bor hemifran och gar i skolan och jobbar pa varandra att jag forstar min mamma mer. Och beundrar henne att hon liksom kunnat klara det har och sedan lart mig i mitt undermedvetna. Jag trodde det var bara mammor som kunde packa, hanga tvatt, laga mat och konstant hjalpa Yuji med att hitta det ena, det andra och allmant svara pa tilltal. Och jag forstar ocksa hur man da hamnar hangandes tvatt naken (for man haller pa och byta om) medan man dammar av bokhyllorna och forbereder for middagen. Jag forstar nu mamma och jag tycker inte du ar knapp langre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0