Matmatmat.

Igar blev det nabe till middag. Jag borjar tro pa fullt allvar att Yuji faktiskt kan lasa mina tankar. I 3 veckor nu har jag gatt och varit hemligt sugen pa nabe och igar sa jag det till och med pa jobbet till nagra gaster att nu javlar far dom ta och ata lite nabe. Sa nar jag kommer hem sa far jag reda pa av min matlagande pojkvan att vi ska ata det! Jag blev sa glad och satte mig ner direkt sen kaka vi tills vi madde illa. Vi sag ocksa pa Lost som bara blir varre och varre och varre. Det blir ju bara mer och mer kompilcerat ju mer avsnitt som kommer, ibland maste vi ta pauser pa tva veckor for man trottnar, det blir for mycket. Men att ata Yujis mat och titta pa film ar det basta som finns.

Nabe heter tydligen pa engelska "Hot pot" men det sager ju an ingenting. Man anvander en speciel sas och lagger i gronsaker, oftast morotter, svamp, kal och sen fisk och kott. Pa slutet har man i nudlar. Det ar sa otroligt gott.

Ikvall blir det annat dock, jag har bemastrat mammas tsatziki sa det ar vad Yuji, som nu ger sig pa popcornpasen i ren hunger, vill ha och da blir det marinerade revbensspjall och sallad med kiwi i till det. Ibland far jag fragor, inte pa bloggen men over mail och dar jag jobbar, vad vi ater. Nu ar jag och Yuji lite ett sarfall dar Yuji ar duktig pa att laga mat och garna lagar ratter som ar fran Italien, Spanien osv osv, men det som vi alltid gor ar att vi ater inte alls kott i de mangder som man gor utanfor asien och pommes frites, potatis, ris och spaghetti ater vi bara om det tillhor. Ikvall till exempel, ater vi inget av det alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0