Godmorgon.

Idag ar en sandar dag som borjar alldeles utomordentligt fantastiskt. Trots att klockan ar kvart i 10, jag har varit vaken sen sju, har inte atit frukost och livet suger rent allmant, sa borjade den har dagen helt toppen! Hur kan en dag borja helt toppen? Det kan vara att man vinner pa lotto, att man far reda pa att man fatt ett FETT arv, man hittar en femtilapp i fickan pa forra veckans jeans osv osv, allt ar sjalvklart penga relaterat for precis som rent socker ar det snabbaste och mest effektiva att skjuta blodsockret i hojden med sa ar pengar det basta och mest effektiva att skjuta ett humor upp i hojden med. Jag markte i morse nar jag skulle ta ut min sista tusen yenare for att betala for taget att jag fatt in hela 20 000 yen fran en liten strunt artikel jag gjorde for snart tva manader sedan. Den har dagen kommer bli fantastisk. En vecka kvar till lon och jag kommer inte behova vaxla nagra svenska pengar alls.

Sen haller jag med Johanna. Tack vare Yuji har jag fatt en battre relation till mat men kort och gott, in the end, sa ar mat bara fruktansvart jobbigt och dyrt. Middagen igar var helt fantastisk dock. Nar jag inte far ata langre pga ren tidsbristsa svavar min fantasi ivag och jag mailar Yuji om vad vi ska gora angaende middagen. Det visade sig att det halvlanga mailet jag mailade honom med alla tankbara ratter jag ville ata (da var jag sa hungrig att jag tankte vi skulle ata allt i samma sittning) sa skapade jag en matlista for 5 dar. Sa Yuji var och handlade allt. Igar fick jag en super impuls och lagade Erikas kyckling i adelostsas. Det var fantastiskt. Det var sa gott. Med sallad. Ikvall ska vi ata Nabe igen. Det finns ju olika smaker pa Nabe. Sist at vi Kimuchi och ikvall vet jag inte...

Jag har ett 12 timmars skift idag. Jag tycker om att jobba. Jobbet isag ar inte sa speciellt roligt och jag har nog mest trakigt an nagot men nar jag sitter har gor jag inte av med nagra pengar. Jag har skrivit en laang lista pa allt som ska inhandlas - Jennifer och Kevin, kommer ni pa nagon mer julklapp sa sag till! Jag ska aven kopa julklappar till mig sjalv, jag far alltid julklappar, tihihi. Nagon som jag verkligen vill kopa nagot till i ar ar Erika men jag vill komma pa den perfekta klappen, sa jag tanker for fullt. Jag ar vardelos pa julklappar och presenter over huvud taget, tycker det ar riktigt ballt med sanna manniskor som ar sa lyhorda att dom bara vet vad dom ska kopa. Jag maste sluta vara som sjalvcentrerad och lyssna mer pa andra tror jag, haha. Idag och imorgon ar de tva sista 12 timmars skiften, allt for att fa in sa mycket pengar som mojligt! Om en vecka och en dag, efter provet, ska jag och Gina ga och shoppa. Da jaaavlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0